tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post991564244401759851..comments2024-03-29T16:09:44.363+02:00Comments on Kemppinen: Huopanaulojen Internet Jukka Kemppinenhttp://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comBlogger27125tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-25045514029728116792016-04-25T21:17:22.770+03:002016-04-25T21:17:22.770+03:00Isoisäni kusi orastavan viulistinuransa pärehöyläl...Isoisäni kusi orastavan viulistinuransa pärehöylällä. Ei tullut kuin kirkkomusiikin tri. Me lapset ällisteltiin sen lyhyitä kynsiä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-86394004504409947002016-04-21T09:55:02.175+03:002016-04-21T09:55:02.175+03:00Tässä kun aikanaan aloitti työuransa valtion toime...Tässä kun aikanaan aloitti työuransa valtion toimessa joka yhtiöitettiin ja sitten fuusioitiin pörssiyhtiöön, niin alkaa kaivata niitä mutkattomia byrokratiasta vapaita alkuaikoja valtiolla. Oma työtehoni ei ole koko aikana muuttunut miksikään.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-80544559112205711912016-04-21T09:44:43.722+03:002016-04-21T09:44:43.722+03:00Jälkikaneettina vain toteaisin syyn sille miksi Go...Jälkikaneettina vain toteaisin syyn sille miksi Google-tilin omaavat kommentoivat blogspot-blogeihin pääosin anonyymeinä: Jostakin syystä kommentti näyttää menevän googletilin kautta aivan oikein esitarkastukseen mutta kuitenkin todellisuudessa häviää bittiavaruuteen. Anonyyminä kommentoitaessa ja lisäämällä oma nimimerkki manuaalisesti tekstin loppuun, kommentti läpäistyy. Tämä ilmiö esiintyy kaikissa blogspot-pohjaisissa blogeissa blogin omistajasta riippumatta. Tietääkö joku syyn? -Murphy_Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-57171736743145425172016-04-21T05:35:37.681+03:002016-04-21T05:35:37.681+03:00Helkkari, miksi sitä kutsuttaneenkaan mutta kysyn ...Helkkari, miksi sitä kutsuttaneenkaan mutta kysyn tätä: koska aletaan? Eiks tässoo verrytelty jo? Tyhjän kinaamisella ei edetä. Vanha (kunnon) hevosenhoito-opas tiesi tästä niin sievästi kaiken että loppuun on painettu: <br /><br />Ja vielä päätteeksi: Tekemällä jotain tulee, tekemättä ei mitänä. <br /><br />Myönnettävä että kirja on kirjoitettu kielellä jota nyt kutsutaan selkokieleksi. <br /><br />Kunpa päästäisiin edes niistä kansalaissodan juoksuhaudoista ja iänkaiken jatkuneesta asemasotavaiheesta. Työ miehen mukaan ja miehelle palkka jolla on mahdollisuus vaurastua. Selkeä ja vakaa verotus, kikkailu pois. Kannustin on täsmälleen typerä sana. Joustavuus taas, sepä olisi sitäkin että silloin tällöin kun puulaaki tekee hyvää tiliä käytäisiinkin sitouttamaan ja pyytämättä jaettaisiin vaikkapa kolmannentoista kuun palkka. Löytyykö tarvittaessa joustavuutta kysyi eräskin suntioksi koulutettavilta. Suntioksi! Kas se ei ole joustavuutta, se on venytystä. Hitto vie, se on vedätystä ja sillä selvä. <br /><br />Työtä koskee myös moraali, etiikka ja myötätunto. Mitä maksaa kilo tai oisko se meetterin pätkä etiikkaa? Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-6104316242331161812016-04-21T04:32:27.742+03:002016-04-21T04:32:27.742+03:00Jeap, konttikentät on tyhjille. Tullilla on melko ...Jeap, konttikentät on tyhjille. Tullilla on melko ohuet jengit. Tullinimike puuvillahousut, miesten on kätsy esimerkki. Yksi ainut nimike kattaa kaikki farkut ja kaikki muut puuvillasekoitteet. Olet aivan oikeassa. Liike on tärkeää, ei päämäärä, tai tässä määränpää. Kontteihin ahdataan satamissa yhä vähemmän ja lootia makaa vähemmän. Kun miettii kuinka tätä pyöritettiin ennen kompuutterimasiinoita niin... Joskus käy vieläkin niin että kylmäkontti jää sähköttä. Lakonkin aikana esim. elävät kananpojat ym. kriittiset tehdään dispanssilla. AKT heiluttaa suurta nuijaa (vaikka jotkut sanoivat että asian laita oli toisin päin kun Risto Kuisma oli kenraalina.) ja voi pysäyttää viennin/tuonnin yli 80 prosenttisesti. Ei kumma että UKK pani aikanaan mahtikäskyllä lakon poikki.<br />Ala kuuluu niihin joista ei lähdetä terveenä eläkkeelle. En tarkoita presidentin tointa. Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-7981821948534047592016-04-20T23:34:28.670+03:002016-04-20T23:34:28.670+03:00Tarkoittanet halvin. Edullisuudestahan ei tiedä ai...Tarkoittanet halvin. Edullisuudestahan ei tiedä ainakaan ennakkoon.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-45195858582517239192016-04-20T18:36:53.742+03:002016-04-20T18:36:53.742+03:00Sähköautot ovat tulossa ...Sähköautot ovat tulossa ...Matias K.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-64474160926122059292016-04-20T09:48:37.817+03:002016-04-20T09:48:37.817+03:00"Amerikan kirkonkylissä jakeluautojen reitit ...<i>"Amerikan kirkonkylissä jakeluautojen reitit on suunniteltu siten, että niiden tarvitsee kääntyä vain oikeaan."</i> Tuo toimii varmasti hyvin ruutukaava-alueella. Lisäksi auttaa, kun Amerikassa saa punaisen valon aikana kääntyä oikealle, kunhan on varovainen. <br /><br />Keksin joskus itse ihan, että muinaisen Nokian matopelin pisteet saa huippuunsa, jos madon suuntaa ei vaihda vaan jatkaa valitulla käännöllä esim. oikealle. Isäm maan puollustajanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-39927951184180062432016-04-20T09:37:30.698+03:002016-04-20T09:37:30.698+03:00Jo jonkin aikaa julkisuudessa on liikkunut ajatus,...Jo jonkin aikaa julkisuudessa on liikkunut ajatus, että autoilijoiden kilometripohjainen tienkäyttömaksu olisi kerätty satelliittipohjaisella järjestelmällä. Hakkereiden unelma?<br /><br />Mutta miten hakkereoida polttoainepumpun lukemat tankattaessa muuten kuin karkaamalla paikalta tankkauksen jälkeen? Lukemat mittariin jäävät, mutta niin jää maksukin maksamatta.<br /><br />Polttoaineiden hintoihin voidaan sisällyttää kaikki valtion tarpeellisiksi katsomat maksut. Tässähän ei näköjään haetakkaan helpointa ja hallinnollisesti halvinta ratkaisua vaan jotakin muuta hölmöä eräänlaiseen teknisesti hienoon valekaapuun puettuna.<br /><br /><br /><br />vatToipilahttps://www.blogger.com/profile/11262606568946407721noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-54741308343909628852016-04-20T09:31:12.828+03:002016-04-20T09:31:12.828+03:00Niin,
Hyvään logistiikkaan kuuluu että tavara on ...Niin,<br /><br />Hyvään logistiikkaan kuuluu että tavara on liikkeessä eikä makaa välivarastoissa. Kuitenkin satamissa näkee valtavia konttivarastoja eli joko kontteja paljon liikaa tai sitten jono ei vedä. Jos omistaisin junavaunuja mutta en niille varastotilaa, pyrkisin lähettämään niitä matkaan alinomaa koska vuokramaa on kallista mutta kuljetuksen aikana vastuu siirtyy kuljettajalle vaikka tavara makaa paikallaan. -Murphy_Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-45607551162666506892016-04-20T07:39:22.424+03:002016-04-20T07:39:22.424+03:00Aamun Ylen uutisissa on juttu siitä, että pitkän m...Aamun Ylen uutisissa on juttu siitä, että pitkän matematiikan lukijamäärät ovat laskeneet. Tämä on sääli. Toisaalta muuta tietä kuin valinnaisuus ei ole, sillä korkeintaan puolet lukiolaisista kykenisi edes halutessaan suorittamaan pitkän matikan. Muut eivät ole sillä kehitystasolla, että kykenisivät pääsemään läpi ensimmäisestä kahdesta kurssista. Heille lyhyt matematiikka on aivan oikea paikkka, ja heistä tulee ihan hyviä valtiotieteilijöitä, kielenopettajia tai ekonomeja.<br /><br />Yhtyisin kyllä blogi-isäntämme mielipiteeseen konetekniikan lukemisen siunauksellisuudesta. En ole koskaan uskaltanut suositella teknillistä fysiikkaa kellekkään. Ala on hiukan liian vaativa. Se, että on laudatur-tason ylioppilas on aika lailla välttämätön, muttei missään mielessä riittävä ehto. Abstraktiotaso nousee lukion fysiikasta ja matematiikasta vielä sen verran, ettei koulumatematiikassa menestyminen takaa menestystä fysiikan tai matematiikan alalla. Kympinkin oppilas voi hakata niillä aloilla päätään seinään eikä pelkkä ahkeruus auta. Kone-, sähkö- tai tietotekniikan voi normaalijärkinen teekkari lukea ihan pelkällä ahkeruudella. Jos on suoriutunut lukion pitkästä matematiikasta, järkeä on riittävästi.<br /><br />Olen nähnyt sen verran monen opiskelutoverin sortuvan fysiikanopintojensa parina ensimmäisenä vuonna, etten halua kannustaa ketään niin epävarmalle alalle. Laajat peruskurssit vievät heikommalta järjen.Erastotenes Aleksandrialainenhttps://www.blogger.com/profile/02022287922481645252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-30672128918718405742016-04-20T07:37:22.549+03:002016-04-20T07:37:22.549+03:00"Voisitko Sinä tai jokin kommentoija kertoa m..."Voisitko Sinä tai jokin kommentoija kertoa meille muille, miksi juuri se seikka, että väylähanketta - taikka sotea - harjoitetaan juuri yhtiömuodossa tekee siitä paremman ..."<br /><br />Voisiko syy olla se, että osakeyhtiötä on mahdollista johtaa ketterästi päin vastoin kuin julkista laitosta? Ja osakeyhtiötä voidaan johtaa jopa hyvin - niin että myös työntekijöiden kyvyt pääsevät esiin ja homma toimii kaikkien kannalta sujuvasti.<br /><br />Julkisessa laitoksessakaan tämä ei ole aivan mahdotonta - varsinkaan pienemmissä yksiköissä, mutta hyvin vaikeaa se on,kun niskassa istuvat pieniä poliittisia irtopistetä kyttäävät ja omia keppihevosiaan ajavat (kunnalis)poliitikot. Ja kun järjestelmän muutosjäykkys on ratakiskonpätkääkin suurempaa. <br /><br />Pienetkin erot johdettavuduessa ovat ratkaisevia, kun peli tiukaksi mene, kun mitään loputonta "jakovaraa" ja varaa turhan tekemiseen ei enää ole.<br /><br />Tänä ymmärtäminen voi olla hyvin vaikeaa, jos ei koskaan ole ollut yksityisellä puolella eikä ole läheltä nähnyt, miten asioita siellä ohjataan. Matias K.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-23240935538865774122016-04-19T23:00:30.478+03:002016-04-19T23:00:30.478+03:00UPS:n mustanpuhuvat kullalla kirjaillut ajoneuvot ...UPS:n mustanpuhuvat kullalla kirjaillut ajoneuvot ovat tavallinen näky maalaiskirkonkylänkin raitilla. Jokunen vuosi sitten satuin antamaan itseni katsoa firman esittelyelokuvan televisiosta. Koneet lensivät vähä-äänisesti - laskussa pantiin vaihde vapaalle - ja toiset pyörittivät liukuhihnoja ja rullaratoja pakettien kohdata määränpäänsä. Amerikan kirkonkylissä jakeluautojen reitit on suunniteltu siten, että niiden tarvitsee kääntyä vain oikeaan. Se ei ole poliittinen kannanotto, vaan säästää reittisuunnittelulla huomattavasti aikaa ja polttoainetta, kun liikennevaloissa ja muutenkin vasempaan kääntyessä ei tarvitse seisoskella.<br /><br />Kyseisestä tyylistä on omakohtaista kokemustakin. Helsingissä kämpän ylivuokralainen osti talvella vanhan Volkswagenin, ja sitähän piti oitis lähteä kokeilemaan kaupungin sykkeeseen. Toinen B-pilarista nouseva suuntamerkkiviisari ei pakkasesta johtuen suostunut toimimaan, ja niin jouduimme ajelemaan sangen kauan korttelirallia, ennenkuin satuimme takaisin kotiovelle.<br /><br />Mitä taas tulee savottateiden jäädyttämiseen, kehotan katsomaan "Koirankynnenleikkaaja"-elokuvan.kariavhttps://www.blogger.com/profile/17689505946556073418noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-12777446755130768772016-04-19T21:20:18.729+03:002016-04-19T21:20:18.729+03:00Sen työn ääreen ei sovi sikäli mikäli vaal. pun. r...Sen työn ääreen ei sovi sikäli mikäli vaal. pun. ransk. shamppanjaa on juonut jättipullon tunnissa. <br /><br />Nimim. Korkkasinko turhaan? Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-23794071541655150242016-04-19T18:59:03.624+03:002016-04-19T18:59:03.624+03:00"Entä jos päiväläisyys tulisi takaisin?"..."Entä jos päiväläisyys tulisi takaisin?"<br /><br />Ystävä hyvä se on jo tullut: sen nimi on nykyisin 0-tuntityösoopimus, todellinen orjakontrahti tai itse asiassa huonompi, orjat piti sentään elättää, 0-tuntinen vastaa siitä itse.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-22704697473948596572016-04-19T18:51:36.326+03:002016-04-19T18:51:36.326+03:00"Minustakin sillä on parhaat edellytykset, jo..."Minustakin sillä on parhaat edellytykset, jos koko hoito on yhtiöitetty, ei siis yksityistetty."<br /><br />Voisitko Sinä tai jokin kommentoija kertoa meille muille, miksi juuri se seikka, että väylähanketta - taikka sotea - harjoitetaan juuri yhtiömuodossa tekee siitä paremman esim. valtion liikelaitokseen verrattuna? Jos se on kirjanpito niin voitaisiinhan valtion tulosyksikkökin määrätä noudattamaan kirjanpitolakia. Jos se taas on palkkojen polkeminen, otettakoon rohkeasti lopullinen askel: siirrytään orjuuteen, ei tule palkkakustannuksia ollenkaan vain henkirievun säilyttävä muona (homeinen puuro) ja jonkunlaiset ryysyt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-56725570068337344442016-04-19T18:51:09.524+03:002016-04-19T18:51:09.524+03:00Kauppamatkustajan ongelma ratkeaa nykyään helposti...Kauppamatkustajan ongelma ratkeaa nykyään helposti. Erittäin hyvä ongelma voidaan laskea nykyohjelmilla. Globaalia optimia ei löydy mutta varsin hyvä ratkaisuja on mahdollista löytää.Lapohttp://tietsikka.blogspot.fi/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-69613936600978204612016-04-19T17:41:22.720+03:002016-04-19T17:41:22.720+03:00Heh, IoT on hakkereiden unelma! Mitä teet, jos jok...Heh, IoT on hakkereiden unelma! Mitä teet, jos joku on onnistunut hakkeroimaan autosi tai kotisi etkä pääse enää sisään?<br />Erilaisia tietomurtoja tehdään jo nyt aivan tarpeeksi. Mutta kun pitää mennä business edellä, niin mennään sitten.<br />/YAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-81563162962728253322016-04-19T16:45:11.327+03:002016-04-19T16:45:11.327+03:00Nytpä muistin että tähän voinee interjektoida erä...Nytpä muistin että tähän voinee interjektoida erään maininnan joka vaikka onkin vähäinen on kuitenkin lievästi nyrpeyttänyt jo pidempään. Lähes poikkeuksetta kuulee mainittavan että ahtaajana Turun satamassa presidentti Koivisto oli niin välkky/pinnari että sai väiteltyä tohtoriksi. Hän oli nimenomaan logistiikan parissa eli tsekkari joka kirjasi tavaran kolliluvun ja osoitteet. Nyt konttien kyljestä voi jo lukea konenäkö ohimennen pitkän ritirampsun vaikka tietysti rfid-lätkät ja muut tsydeemit on käytössä mutta vielä -98 tsekkari oli tarkan miehen jopi rantsussa. <br /><br />Ahtaaja. Satamajätkä on hampuusi eli pestiä kyttäävä kansimies jonka maine on mennyt joko kipparin mielivallan tai tuppuroinnin vuoksi hiukan vinoon. Mitä pitäisitte jos teidän tittelinne olisi parturi-kampaaja ja teidän ammattianne kutsuttaisiin päänvatkuttajiksi? <br /><br />Ahtaajilla on eräs ennätys. He ovat ensimmäinen tiedetysti Suomessa lakkoon mennyt ammattiryhmä, toistan tässä että heille äyri lästiltä oli elintärkeä ja lakko auttoi. <br /><br />EKn simasuilta on kuulunut herttaista sorsien kääkätystä jonka keskeinen asiasisältö on ollut että lakko on yhteiskuntarauhan ja kaiken hyvän ja oikean vastaista maanpetokselliselle ja epäsolidaarisuudelle tuoksahtavaa toimintaa jonka käsittämättömän korkeat kustannukset oltaisiin mieluusti lisäämässä laskuun jonka he epäilemättä olisivat halulliset lähettämään kaikille työntekijöille ja mikäli suinkin mahdollista kaikille niillekin joilla ei ole työpaikkaa mihin mennä häpeämään kansan velkataakkaa. <br /><br />Että semmoisia terveisiä. Senkin tyhjän toimihenkilöt ja petkuttavat etuuksia nostavat laiskurit! Kuuluiko kansalle saakka! Mieluimmin koko kansan tietysti pitäisi kyllä nyt vain maksaa lakkonsa. Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-5243841044757478432016-04-19T15:28:42.976+03:002016-04-19T15:28:42.976+03:00Niin,
Lapsuuteni Latovainiossa huopakatto oli use...Niin,<br /><br />Lapsuuteni Latovainiossa huopakatto oli usein ensimmäinen jälkiaasennus pärekaton päälle. Kolmiorima saumakohtiin ja jotakin tasoiteainetta päreiden ja huovan väliin. Pahvilaatikotakin avattuna näin siinä käytettävän. Mahtani vuototapauksessa olla melkomoinen mätäpesäke. Bitumihuopa taitaa olla varsin yleinen tasakatoissa nykyään ja siksi ne eivät silmiin juuri satukaan. Pihakeinujen ja -grillikatosten harjakatoissa näkee myös huopaa mutta bitumiliimaus on korvannut huopanaulat. Huopahan on hyvä ja hiljainen kate mutta varsin perso sammaleelle ja jos alusta on tehty höylätystä ponttilankusta niin hintaahan ryökäleelle kertynee. -Murphy_Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-83008849502431354202016-04-19T15:02:45.829+03:002016-04-19T15:02:45.829+03:00Nytpä muistin että tähän voinee interjektoida erä...Nytpä muistin että tähän voinee interjektoida erään maininnan joka vaikka onkin vähäinen on kuitenkin lievästi nyrpeyttänyt jo pidempään. Lähes poikkeuksetta kuulee mainittavan että ahtaajana Turun satamassa presidentti Koivisto oli niin välkky/pinnari että sai väiteltyä tohtoriksi. Hän oli nimenomaan logistiikan parissa eli tsekkari joka kirjasi tavaran kolliluvun ja osoitteet. Nyt konttien kyljestä voi jo lukea konenäkö ohimennen pitkän ritirampsun vaikka tietysti rfid-lätkät ja muut tsydeemit on käytössä mutta vielä -98 tsekkari oli tarkan miehen jopi rantsussa. <br /><br />Ahtaaja. Satamajätkä on hampuusi eli pestiä kyttäävä kansimies jonka maine on mennyt joko kipparin mielivallan tai tuppuroinnin vuoksi hiukan vinoon. Mitä pitäisitte jos teidän tittelinne olisi parturi-kampaaja ja teidän ammattianne kutsuttaisiin päänvatkuttajiksi? <br /><br />Ahtaajilla on eräs ennätys. He ovat ensimmäinen tiedetysti Suomessa lakkoon mennyt ammattiryhmä, toistan tässä että heille äyri lästiltä oli elintärkeä ja lakko auttoi. <br /><br />EKn simasuilta on kuulunut herttaista sorsien kääkätystä jonka keskeinen asiasisältö on ollut että lakko on yhteiskuntarauhan ja kaiken hyvän ja oikean vastaista maanpetokselliselle ja epäsolidaarisuudelle tuoksahtavaa toimintaa jonka käsittämättömän korkeat kustannukset oltaisiin mieluusti lisäämässä laskuun jonka he epäilemättä olisivat halulliset lähettämään kaikille työntekijöille ja mikäli suinkin mahdollista kaikille niillekin joilla ei ole työpaikkaa mihin mennä häpeämään kansan velkataakkaa. <br /><br />Että semmoisia terveisiä. Senkin tyhjän toimihenkilöt ja petkuttavat etuuksia nostavat laiskurit! Kuuluiko kansalle saakka! Mieluimmin koko kansan tietysti pitäisi kyllä nyt vain maksaa lakkonsa. Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-32528909581602652752016-04-19T12:36:31.542+03:002016-04-19T12:36:31.542+03:00Oletko koskaan ollut pärehöylällä töissä? Minusta ...Oletko koskaan ollut pärehöylällä töissä? Minusta se oli kivaa olla siellä linjan päässä. Päreitä tuli <i>VIUUH PLÄTS VIUUH PLÄTS...</i>ja me sitten me pikkuplikat - tai poikiako me oltiin? - pinottiin niitä. Illalla sai palkaksi lettuja ja mansikkahilloa. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-63042996481388687002016-04-19T12:28:11.540+03:002016-04-19T12:28:11.540+03:00Mineriittikattoni uusimisen tarjouksia vertailless...Mineriittikattoni uusimisen tarjouksia vertaillessani yllätyin siitä, että huopakatto olisi ollut kallein vaihtoehto. Edullisin tarjous oli betonitiilikatto ja hyvä tuli.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-44477110489420797612016-04-19T10:33:33.218+03:002016-04-19T10:33:33.218+03:00Kauppamatkustajan probleemipa on ratkaistu, järeäl...Kauppamatkustajan probleemipa on ratkaistu, järeällä laskentateholla. <br /><br />Ratkaisu lumenajon logistiikkaan on von Neumannin koneen konkretisoituma, siis kone joka valmistaa itsestään kopioita ympäriltään löytämästään materiaalista. Todellinen lumikone. <br /><br />Olen aina kuullut tuota kutsuttavan huopakattonaulaksi. Suosittelen kevytmetallisia mikäli hakanaulain ei tule kyseeseen mutta antaisin ammattimiehen valita kiinnitysmenetelmän. <br /><br />Petyin hallituksen halitosikseen. Työttömiin tähdätty röyhtäisy on kaksin käsin kouraistu lahjus kaupallisen, ei kansallisen asioidenhoidon alttarille. Ostettu suosio, sitä ei voita juuri mikään. Uutishuomio kohdistuu toki vain kimmeltävän upeisiin poliitikkoon henkilöityviin hankkeisiin kun ajoitus on pätevässä hallinnassa. <br /><br />Pakkotyö on tosiasia. Sillä on toinenkin nimi, markkinoilla pestuupäivä, vapautettu päivä rengeille ja piioille. <br />Ovatko enää edes yöt ja pyhät palkollisten omat? <br /><br />Pelkään pahoin että kapitalismin lehmän kuolinhenkäys pilaa selkeän keskustelun ilmaston. <br /><br />Raikkaita ajatuksia kaivaen ja silmälappujen hylkimisreaktioita herroillen toivoskellen. <br /><br />Työ on orjan ainoa etuoikeus, sitä ei voi heiltä riistää. Entä jos päiväläisyys tulisi takaisin? Iikka Hallantienoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-37869757864592604482016-04-19T10:20:48.068+03:002016-04-19T10:20:48.068+03:00Jos "asioiden Internet" - tilaisuus on a...Jos "asioiden Internet" - tilaisuus on avoin, niin olisi voinut vinkata, missä tapahtuma on? <br /><br />Helsingissä lunta leivotaan paikasta A paikkaan B. Ehkä taloudellisesti oikea ratkaisu on lumen siirtäminen suoraan kuorma-auton lavalle? Tämä vaihtoehto ei ehkä tule mieleen tehtävän matemaattisessa tarkastelussa. <br /><br />Toinen Helsinkiä koskea kysymys voisi olla, miksi pyörätieden talvikunnossapito on erittäine tehokasta? <br /><br />Ehkä pyörät saavat kohta ministerin Bernerin eilen tokaiseman käyttömaksun. <br />Seuraava askel on tietenkin askelmittari ihmisille, joka verottaa digitaallisesti ihmisten askeleet. Anonymousnoreply@blogger.com