tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post6738679928018092300..comments2024-03-29T10:05:55.491+02:00Comments on Kemppinen: Älä ammu mummuaJukka Kemppinenhttp://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-45676523557223019362013-12-31T20:48:35.432+02:002013-12-31T20:48:35.432+02:00Ensimmäinen asia mitä systeemin osalta pitää tehdä...Ensimmäinen asia mitä systeemin osalta pitää tehdä on pistää siitä päättäneet, sen suunnitelleet ja sitä toteuttaneet linnaan ainakin yksityisyydensuojarikoksista. Todennäköisesti on koplattu myös kaverille sopimus toteutuksesta, joten korruptiosta vähän lisää ja velvoita maksaa takaisin rahat valtiolle. Ja järjestelmä itsessään sitten samantien romukoppaan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-15797767580656249622013-12-30T11:26:58.259+02:002013-12-30T11:26:58.259+02:00Jos kiinnostaa, rautalangasta selkeästi:
http://w...Jos kiinnostaa, rautalangasta selkeästi:<br /><br />http://www.nordnetblogi.fi/ala-sotke-yrityksen-tuottoa-sijoittajan-tuottoon-case-fortum-distribution/20/12/2013/Rienzihttps://www.blogger.com/profile/04008549123922444549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-81600083486666437022013-12-30T05:10:29.260+02:002013-12-30T05:10:29.260+02:00Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Autofix...Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Autofixukselta tulisi viesti ”autosi jarrupalat viimeisillään; sopiiko to klo 9.00 huoltoajaksi?” – Itse en näe sitä aikaa, mutta kerran esimerkiksi Elias ottaa lennosta vastaan viestin ”näytät huonolta; käypä kusaisemassa pulloon; - lääkäri”.<br /><br />Kai Kemppinen tajuaa ettei tuo koske köyhiä?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-61856183256257851922013-12-30T02:32:16.834+02:002013-12-30T02:32:16.834+02:00Koska nykyiset autot ovat harvoin, ja silloinkin r...Koska nykyiset autot ovat harvoin, ja silloinkin rajoitetusti maastokelpoisia, on niillä tyydyttävä liikennöimään rakennetuilla teillä. Tien rakentaminen maksaa.<br /><br />Tiemetrejä/asukas on em. maissa seuraavasti: <br />Saksa 8,1 Ranska 15,2 Italia 11,5 Iso-Britannia 6,3 Suomi 14,2<br /><br />Tiemetrejä/auto:<br />Saksa 12,1 Ranska 32,3 Italia 19,3 Iso-Britannia 11,7 Suomi 23,1<br /><br />Suomen ruuhkista voi puhua vasta sitten, kun on kokenut, millainen saksalainen "Stau" voi olla. J Guinnessin ennätyskirjassa on pelottava tieto maailman pisimmästä ruuhkasta: 176 km (Ranska 1980).<br /><br />Missähän näistä maista on muuten Suomeen verrattuna 30-kertainen autokanta? Tai edes 20-kertainen?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-64198859407756581692013-12-29T20:59:18.762+02:002013-12-29T20:59:18.762+02:00Ensimmäinen asia mikä uuteen autoverosysteemiin pi...Ensimmäinen asia mikä uuteen autoverosysteemiin pitää liittää on automaattinen ylinopeussakotus. Senhän luulisi olevan systeemiin sisäänrakennettu, kun se kerran tallentaa reitit ja ajat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-25073059570688172842013-12-29T10:53:20.760+02:002013-12-29T10:53:20.760+02:00Fingridin konttorin avajaisissa ent. pankkitalossa...Fingridin konttorin avajaisissa ent. pankkitalossa Varkaudessa tarjoiltiin torvisoiton lisäksi mm. paikallisen saksalaisravintolan (Zeppelin, om. Herr u. Frau Messerschmidt - siis "dt") valmistamia prezeleitä ja saksalaista olutta.<br /><br />Nykyään talossa on ev.lut. seurakunnan konttori, jonka parvekkeelta kirkkoherra julistaa joulurauhan. Näin se kantaverkostoituminen etenee. kariavhttps://www.blogger.com/profile/17689505946556073418noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-67939078685009044172013-12-29T10:42:49.237+02:002013-12-29T10:42:49.237+02:00Vattenfall möi jakeluverkot viimeisvuosina Goldman...<br />Vattenfall möi jakeluverkot viimeisvuosina Goldman Sachsin ja Varman ja Ilmarisen omistamalle Elenialle. Rinnakkainen operaatio on tämä Fortumin kauppa Kevalle pikkasen, ja isosti Australialaiselle ja Kanadalaiselle finanssiyhtiölle. Nämä angosaksit tavoittevat minimi 8 prosentin tuottoa, heti. Saman saavat pikkusiivuistaan myös Keva, Varma ja Ilmarinen. Kuinka se tehdään ? Lastataan jakeluyhtiöt pulleiksi nollakorkoista keskuspankkirahaa ja ehkä 4 prosenttista näistä eläkeyhtiöistä. Sähkön hinta asetetaan sopivasti "kilpailun ja energiaviraston" katseen alla. Osakepääoma jätetään suunnitellusti pieneksi ja sellaisena pidetään vetämällä osinkoina ja pääoman palautuksina viivan alta joutavat pois. Lainoja ei lyhennetä. -Samaa metodia anti-sosiaaliset toteuttavat myös Satossa ja VVO:ssa (HS 29.12.).<br /><br />Näillä juuri mitään juuria missään EU:n räsymattoisissa laeissa ole. Ovatpahan samaa rakenneuudistusta jota lobbarit toivovat ja toitottavat. Kiva ottaa haltuun toisten työponnistamia ja maksamia omistusTavaroita kuten sähkötolppia ja -johtoja. Risto Ryti muuten teki jo ennen juhannusta 1944 Ribbentropsopimuksen suomalaisten edestä. Nils Meinander kertoo. <br /><br />Mies koplasi lamaan notkahtavien Serlachiuksen ja Yhtyneiden,Enson ja jonkun muunkin rahoituksen suoraan Tervakosken setelipaperille ja painokoneelleen. Revi tosta mutta punnat toimitat Suomen Pankkiin ! Tätä ennen kotiutuspakko oli puolittainen ja mm. Walden oli keprutellut maailmalla, myös liikepankit Suomessa jättivät valuuttoja itselleen ja möivät marginaaliilla tuojille. Mistäkö tämä selviää paitsi Meinanderista ? Jo Rytin itsensä kirjoittamat pamfletit "Maailmanpula ja sen synnyttämä pessimismi" (1931) ja "Maailman finanssikriisi" (1932) kertovat ihmiseen luottavasta edistyksen miehestä. Ryti piti huolen että setelirahoituksen hedelmät 1930-luvun jälkipuolella myös jakaantuivat työtätekevien kesken. Hän piti rahat pois varustelumenoista. <br /><br />Ne varattiin kansaneläkejärjestelmästä sarastavalle toivolle sekä kansakoulujen ruoka- ja leikki/laulupainotteiseen oppimistarjontaan. Tuskin Rytikään olisi ilman näiden lasten isissä herättettyä tulevaisuudenuskoa rohjennut ryhtyä pääministeriksi. Virkaahan jo hoiti Otto-Ville Kuusinen.Jukka SjöstedtAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-64077194148621537722013-12-29T09:39:25.874+02:002013-12-29T09:39:25.874+02:00No, kovalla yrittämisellä ruuhkia saadaan aikaan m...No, kovalla yrittämisellä ruuhkia saadaan aikaan muutaman neliökilometrin alueelle Helsingin niemellä ja sinne johtavalla muutamalla sisääntulotiellä. Muualla kaikki sujuu. <br /><br />Maapinta-alaa Suomessa on 300 000 km2, mutta liikennepolitiikka ja verotus tehdään tuon muutaman neliökilometrin - 0,001 prosentin mukaan. Omaan jalkaan ampumista tämäkin. Matias K.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-81529520627477986092013-12-29T06:50:25.480+02:002013-12-29T06:50:25.480+02:00En, en ole käynyt Vardøssa. Mutta monilla norjalai...En, en ole käynyt Vardøssa. Mutta monilla norjalaisilla hautausmailla olen kävellyt ja katsellut ihmisten nimiä kivissä. Useimmat hautausmaat siellä ovat valkoisilla puuaidoilla rajattu. Ainakin Nordlandiassa (ja Tromssissa ja Finmarkissa). - Kerran liikutuin kuin yhdellä pienellä hautausmaalla luin muistokivestä että 12 merimiestä oli hukkunut yhtenä päivänä. Nuorin niistä oli 16 -v. mikisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-46532246773192799412013-12-28T18:59:00.143+02:002013-12-28T18:59:00.143+02:00Yhtiön nimi muutettiin Fingrid Oyj:ksi vuonna 1999...Yhtiön nimi muutettiin Fingrid Oyj:ksi vuonna 1999. Vuonna 2011 voimaan tullut EU:n kolmas lakipaketti edellytti, että tuottajat eivät saaneet omistaa siirtoyhtiöitä. Fortum ja Pohjolan voima joutuivat luopumaan omistuksesta ja suurimmaksi omistajaksi tuli Suomen valtio. Wikipedia<br /><br />Sinänsä huvittava havainto, Suomi myy sähköä paraikaa Viroon noin 600 MW, joka välittää sitä Latvian ja Venäjälle ;-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-47284465536357952922013-12-28T18:55:44.276+02:002013-12-28T18:55:44.276+02:00Oletko ajellut Hamningbergissä päin, siellä on se ...Oletko ajellut Hamningbergissä päin, siellä on se hautausmaa valkoisella puuaidalla rajattu.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-72621287585207236512013-12-28T18:46:33.487+02:002013-12-28T18:46:33.487+02:00Tekniikka kehittyy, muuttuuko ihminen ja mihin suu...Tekniikka kehittyy, muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-65348317181498667242013-12-28T18:41:04.336+02:002013-12-28T18:41:04.336+02:00Kyllä, ihanat maisemat. Kannatti kuvata.
Vanhat ...Kyllä, ihanat maisemat. Kannatti kuvata.<br /><br />Vanhat äijät ne vasta arvaamattomia ovat kaupungissa. Niillä on sellainen pyörillä oleva <br />rollaattori, kokevat vauhdin hurmaa ...kunnes kolari sattuu pyäräilijän kanssa kadunkulmassa.<br /><br />Nykyajan mummot ovat kyllä energisiä. Hyvä. <br />Kenties te ette saa ede elää mainitsemienne mummojen ikään.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-47215123475610228782013-12-28T18:15:17.477+02:002013-12-28T18:15:17.477+02:00Todisesti todisesti minä sanon teille, että Lada C...Todisesti todisesti minä sanon teille, että Lada Compia tulee vielä ikävä.<br /><br />Ai Kai LeeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-25282706628436103342013-12-28T17:28:56.159+02:002013-12-28T17:28:56.159+02:00JK: "...henkilöautoja on paljon, ellei liikaa...JK: "...henkilöautoja on paljon, ellei liikaa." <br /><br />Niinpä niin. Tyylipuhdasta peräkylämentaliteettia. Kun sivistyneessä maailmassa on liikaa autoja, niin täytyy meidänkin urputtaa, että ollaan ajan hermolla, nääs. <br /><br />Suomessa ostettiin viime vuonna noin 0,11 miljoonaa uutta autoa. <br /><br />Pinta-alaltaan noin samansuuruisissa Saksassa n. 3,1 miljoonaa, Ranskassa 1,9 miljoonaa, Italiassa 1,4 miljoonaa, Isossa-Britanniassa n. 2,0 miljoonaa jne.<br /><br />Sama suhde pätee myös autokantoihin. Suomenkokoisissa sivistysmaissa autokannat ovat n. 20-30 kertaisia meihin nähden. <br /><br />Ainoa ihmetyksen aihe onkin, että kuinka himpskatissa meikäläiset liikennesuunnittelijat saavat näin harvaan asutussa maassa näin mitättömällä autokannalla aikaan pysäköintiongelmia ja jopa ruuhkia!? <br /><br />Tapsanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-37972256450584211402013-12-28T15:14:59.535+02:002013-12-28T15:14:59.535+02:00Ad Omnia: Finngrid on siis ns. valtion yhtiö (julk...Ad Omnia: Finngrid on siis ns. valtion yhtiö (julkinen yhtiö), joka ei harjoita sähkön myyntiä. Valtion ohella osakkaita ovat huoltovarmuuskeskus ja pari eläkevakuutusyhtiötä.<br /><br />Jakeluverkko on sitten erikseen.<br /><br />Jukka Kemppinenhttps://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-31132037952952697322013-12-28T11:38:54.435+02:002013-12-28T11:38:54.435+02:00Media ei hiiskahtanut? Kaikkien uutiskanavien pääu...Media ei hiiskahtanut? Kaikkien uutiskanavien pääuutinen, jokaisen lehden pääkirjoitussivulla! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-20119675476217595702013-12-28T11:07:21.038+02:002013-12-28T11:07:21.038+02:00Mummot ovat yhtä arvaamattomia kuin hirvenvasat; e...Mummot ovat yhtä arvaamattomia kuin hirvenvasat; ensin kyttäävät ojanpohjalla ettei autoja näy, ja sit kun niitä näkyy, pomppaavat (piru vie) eteen. <br /><br />Paras navigaattori on paperinen kartta. - Esimerkiksi kun Norjan Narvikista ajaa etelään E6 tietä, kannattaa koukata tielle 827. Se vie Kjøpsvikiin ja sieltä lautalla Dragiin. (Josta voi palata takaisin ruuhkaiselle E6lle.) Tällä sivutien pätkällä näkee koko Norjan kauneuden hyvin lyhyenä oppimääränä. - Toinen jännä viime toukokuussa löytämäni pikkutie oli kun lähti Bodøsta etelään tielle 812. Ja tielle 813. Satumaisia maisemia. - Paperikartan avulla (jossa on korkeuskäyrämerkinnät) löytää mielenkiintoisempia teitä mitä "käheä-ääninen tieinsinöörinainen" keksii tietokoneen sisältä, ehdottaa. <br />mikisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-8978874728605966742013-12-28T09:22:03.485+02:002013-12-28T09:22:03.485+02:00Fortum myi omat verkkonsa, mutta ei kai Finngrid O...Fortum myi omat verkkonsa, mutta ei kai Finngrid Oyj:n kantaverkkoa???Anonymousnoreply@blogger.com