tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post4324156862725773570..comments2024-03-29T07:30:42.264+02:00Comments on Kemppinen: Mitä kulttuuristamme on jäljelläJukka Kemppinenhttp://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comBlogger45125tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-47075119253667045212011-08-16T12:37:44.573+03:002011-08-16T12:37:44.573+03:00"Joo, maailma oli paljon parempi kun pysyivät..."<i>Joo, maailma oli paljon parempi kun pysyivät siellä muuriensa takana ja Neuvostoliitollakin oli suljetut rajansa.</i>"<br /><br />Et kuitenkaan sitten muuttanut sinne?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-82847526496503177462011-08-15T23:42:54.372+03:002011-08-15T23:42:54.372+03:00Nyymiö:
Joo, maailma oli paljon parempi kun pysyi...Nyymiö:<br /><br />Joo, maailma oli paljon parempi kun pysyivät siellä muuriensa takana ja Neuvostoliitollakin oli suljetut rajansa.JarMomnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-11880163220757040342011-08-15T22:03:55.024+03:002011-08-15T22:03:55.024+03:00JarMom on väärässä.
Kyllähän näillä pulskilla ja...JarMom on väärässä. <br /><br />Kyllähän näillä pulskilla ja mustatukkaisilla 14-16-vuotiailla nuorilla täytyy olla mahdollisuus vapaaseen itseilmaisuun ja mielipiteen ilmaisemiseen; vaikka he itse aina eivät tiedäkään, mitä mieltä ovat.<br /><br />Aurinkoisena viikonloppuna on kiva hieman chillailla ja mennä vaikka istumaan keskellä katua; ja juoda samalla keskiolutta ja kuunnella punkkia ja runkkia. <br /><br />Kiva on olla myös esillä ja siitä syntyvä mielihyvä hellii myös työtä vieroksuvaa ja narsistista luonnetta.<br /><br />Ja siinä sivussa voi myös toki sitten parantaa pahaa maailmaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-67567309244635480012011-08-15T19:20:41.999+03:002011-08-15T19:20:41.999+03:00Ad JarMom, spontaanius on siis pahasta? Kuten Itä-...Ad JarMom, spontaanius on siis pahasta? Kuten Itä-Berliinissä taannoin? <br /><br />- Nyymiö -Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-29991201136647794512011-08-15T17:38:22.967+03:002011-08-15T17:38:22.967+03:00Zeronessille:
samaa tarkoitetaan. Kyseessä oli va...Zeronessille:<br /><br />samaa tarkoitetaan. Kyseessä oli valtaus, ilman virallisia ilmoituksia tai järjestäjää, ei mikään mielenosoitus tai katukulkue.JarMomnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-68508028636775550442011-08-15T13:59:28.726+03:002011-08-15T13:59:28.726+03:00HS kirjoittaa: "Nuorten tapahtuma Katu on pun...HS kirjoittaa: "Nuorten tapahtuma Katu on punk katkaisi liikenteen Haapaniemenkadulla Helsingin Sörnäisissä pitkäksi aikaa."<br />Onko kyse tästä tapauksesta? <br /><br />Toisin kuin vaikkapa Venäjällä, Suomessa mielenosoitukseen, katukulkueeseen tms. ei tarvita lupaa. Ilmoitus tarvitaan ja mitä ilmeisemmin sellainen on tässä tapauksessa tehty. Siksi paikalla on ollut poliisi katsomassa, että liikenne ja järjestys sujuvat. Joitain punkkareita voi toki keljuttaa, kun poliisi ei käyttydy kuin "natsisika". Nämäkin radikaaleimmat tapaukset taitavat silti keskittyä kiljun lipittämiseen, ehkä samalla toivoen poliisin tekevän ylilyönnin jossain vaiheessa.<br /><br />Onko JarMom sitä mieltä, että poliisin pitäisi tarjota provokaatiota oikein kunnolla? Pitäisikö sadat kadunvaltaajat heittää putkaan ihan vain varmuuden vuoksi? Ja mikä tässä kadunvaltauksessa tarkalleen ottaen on laitonta?Zeronesshttp://www.discasting.netnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-82624833983310327662011-08-15T06:49:33.774+03:002011-08-15T06:49:33.774+03:00Nyymiö:
Kuka kokoontumisvapautta haluaa hillitä?
...Nyymiö:<br /><br />Kuka kokoontumisvapautta haluaa hillitä?<br />Kyse on huligaaneista, jotka laittomasti sulkevat ajotien liikenteeltä voidakseen harjoittaa siellä omia outoja touhujaan.<br />Poliisi on myös osallisena laittomuuksissa sulkemalla liikenteen vallatulta ajotieltä.JarMomnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-56340456675996087302011-08-14T23:02:44.752+03:002011-08-14T23:02:44.752+03:00Pirkko A:
Samaa mieltä.
"Sotakamreeri"...Pirkko A:<br /><br />Samaa mieltä.<br /><br />"Sotakamreeri"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-67522735416173145652011-08-14T21:28:34.534+03:002011-08-14T21:28:34.534+03:00Ad anonyymi: "Parikymmentä vuotta opettaja ho...Ad anonyymi: "Parikymmentä vuotta opettaja hommaa hoitaneena totean, että n. 75% häiriköivistä ongelmaoppilaista tulee rikkinäisistä (alemman luokan... saako sanoa edes???)<br />perheistä ja useimmiten kyseessä on lasten kanssa yksin jäänyt äiti, jonka kasvatukselliset keinot loppuvat juuri silloin kun lapsen murrosikä alkaa."<br /><br />Oma kokemukseni opettajana toimimisesta rajoittuu vain muutamaan vuoteen, mutta voin täysin yhtyä aikaisemman anonyymin arvioon. <br /><br />Muutoin kummastuttaa joidenkin kommentoijien tapa vetää yhtäläisyysmerkit "yläluokan" ja "akateemisesti koulutettujen välillä". Blogin isäntä kuulunee molempiin, itse vain viimeksi mainittuun.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-10339662477722449072011-08-14T21:27:28.795+03:002011-08-14T21:27:28.795+03:00Joka päivä roskaväki (böbel, mob) ryöstää minulta ...Joka päivä roskaväki (böbel, mob) ryöstää minulta ja muulta kevyeltä liikenteeltä vapaan liikkumisoikeuden julkisella kadulla. Poliisi ei tee mitään palauttaakseen vapaan kulkuoikeuden. Kävelijä kuitenkin helposti kuolee tai vammautuu jos käyttää hiemankin säännöistä poiketen katua. Miksi tällainen tasa-arvon loukkaus?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-54404180229397883812011-08-14T19:48:04.856+03:002011-08-14T19:48:04.856+03:00Ad JarMom: haluatko siis rajoittaa kokoontumisvapa...Ad JarMom: haluatko siis rajoittaa kokoontumisvapautta niiden ihmisten osalta joiden ajatusmaailma on itsellesi vieras? Vai pitäisikö kenties kaikki, mikä sinua, minua tai blogin pitäjää häiritsee, kieltää kokonaan?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-37259608912257685222011-08-14T16:09:01.181+03:002011-08-14T16:09:01.181+03:00Ennen vanhaan tuli selkäsauna, kun todistukseen il...Ennen vanhaan tuli selkäsauna, kun todistukseen ilmaantui nelonen. Nyt ei tule, mutta opettajasta tehdään kantelu tai hänet haastetaan käräjille. O tempora, o mores.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-30558393644012319172011-08-14T15:11:47.192+03:002011-08-14T15:11:47.192+03:00Kiitos Saul Bellow -sitaatista: ... When you hit h...Kiitos Saul Bellow -sitaatista: ... When you hit him you must really hit him. Otherwise he'll kill you. <br />Länsimaisen yhteiskunnan taloudellisen hyvinvoinnin ajaminen repeämään on luultavasti teko, jonka arkkitehdit ja edunsaajat (kiistanalainen luonnehdinta, elämmehän edustuksellisessa demokratiassa) eivät varmaankaan uskalla purkaa tilannetta muutoin kuin tuhoamalla uhrit: Otherwise they will kill you.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-75079278452277396072011-08-14T14:42:10.508+03:002011-08-14T14:42:10.508+03:00"Dalrymplen mielestä monikulttuurisuus ja kul..."Dalrymplen mielestä monikulttuurisuus ja kulttuurirelativismi ovat ristiriidassa terveen järjen ja tilastollisten tosiasioiden kanssa."<br />Eikö elävä kultuuri/uskonto pakostakin aina edellytä jonkinlaista paremman-/ainutlaatuisuuden kokemusta, muuten sen kai voisi vaihtaa ympäröivää saman- tai jopa parempiarvoiseen kultuuriin/uskontoon. Tämä ei sulje pois sitä tuon muun kultuurin/uskonnon kunnioitusta, joka ilmenee sananlaskusssa "arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-68309982634516370092011-08-14T14:32:59.993+03:002011-08-14T14:32:59.993+03:00Osa kirjoittajista sotkee (korkeakoulu-)koulutukse...Osa kirjoittajista sotkee (korkeakoulu-)koulutuksen ja (sydämmen) sivistyksen. Helsingin Yliopistokin luopui 1960-70-luvuilla sivistysyliopistoajatuksesta ja ryhtyi pukkaamaan yhteiskunnan tarvitsemia teknoraatteja työelämään, elintään opettajakunta itse (á la Matti Klinge) leikki keskenään vanhaa akateemista sivistystä. Tuolloin voimissaan ollut opiskelijataistolaisuus hylkäsi hyvät tavat ja muun "porvarillisen sivistyksen".<br />On luonnollista, että yläluokka on vähemmän empaattista: miten te luulette, että yhteiskunnan huipulle on päästy ja siellä pysytään? Käyttämäällä muita astinlautana ja elämällä näitä hyväksikäyttäen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-39839953502489639472011-08-14T11:07:09.097+03:002011-08-14T11:07:09.097+03:00"Kun ihmisellä ei ole enää mitään menetettävä..."Kun ihmisellä ei ole enää mitään menetettävää, hänestä tulee vaarallinen." Just näin, Sotakamreeri.<br />Mutta se "vaarallisuus" voi olla hyvää tai pahaa, saada aikaan hyvää tai pahaa. <br /><br />terv. Pirkko AAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-47736141775428618672011-08-14T10:57:31.736+03:002011-08-14T10:57:31.736+03:00JarMom ei ollut sarkastinen. Näiden runkkari-punkk...JarMom ei ollut sarkastinen. Näiden runkkari-punkkari-terroristien toiminta on kuin suoraan anarkistin oppikirjasta. Ja mihin se johtaa, sen kaikki tietävät.<br /><br />Vittujen vittu (vaikka ajattelin aina pyynnöstä kirjoittaa pimppa, pimppa) jos ei poliisi uskalla laittaa tätä saatanan roskaväkeä kuriin, niin pian on kunnon ihmisten tartuttava pesäpallomailoihin ja hoidettava itse lainvalvonta.JarMomnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-83223500026146461922011-08-14T02:45:52.939+03:002011-08-14T02:45:52.939+03:00JarMom ja autonkuljettaja varmaankin haluavat vain...JarMom ja autonkuljettaja varmaankin haluavat vain olla sarkastisia?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-70744051634962359812011-08-14T01:22:54.922+03:002011-08-14T01:22:54.922+03:00"Taannoin he kertoivat, että kun ala-asteen o..."Taannoin he kertoivat, että kun ala-asteen opettaja on koonnut rohkeutta ja soittaa luokan pahimman kiusaajan isälle tai äidille ja saa sanotuksi, että lapsellanne saattaa olla vaikeuksia (kun hän siis jatkuvasti lyö toisia oppilaita ja opettajia), varakas toimitusjohtaja-isä tai tohtoriksi väitellyt markkinointipäällikkö-äiti vastaavat yllättävän usein: ”Vittuuks opettajat tänne soittelee. Hoitakaa homma. Tehän siitä palkan saatte.”<br /><br />No joo. <br /><br />Jos Kemppisen sukulainen on näin kokenut, niin silloinhan se tarkoittaa juuri, että itsekkäitä egoistimulkvisteja ja surkeita kasvattajia ovat nuo yläluokkaiset menestyjä materialistit.<br /><br />Kyseessä lienee ns induktiotodistus.<br /><br />Parikymmentä vuotta opettaja hommaa hoitaneena totean, että n. 75% häiriköivistä ongelmaoppilaista tulee rikkinäisistä (alemman luokan... saako sanoa edes???)<br /> perheistä ja useimmiten kyseessä on lasten kanssa yksin jäänyt äiti, jonka kasvatukselliset keinot loppuvat juuri silloin kun lapsen murrosikä alkaa.<br /><br />Tämä aksiooma ei poista kuitenkaan sitä tosiasiaa, että yksinhuoltajien joukossa on myös monia kasvattajia, joilla on homma hanskassa ja lapset tasapainoisia ja työnsä hoitavia.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-67013905636496407692011-08-14T00:02:05.621+03:002011-08-14T00:02:05.621+03:00Dalrymplen tekstit olisivat mielenkiintoisempia, e...Dalrymplen tekstit olisivat mielenkiintoisempia, elleivät syytökset aina lopulta kohdistuisi siihen liiankin tuttuun vasemmistolaiseen "intelligentsiaan", joka ilmeisesti on ohjaillut länsimaailman asenneilmastoa vähintään 60-luvulta lähtien.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-69905044574117463642011-08-13T21:16:24.146+03:002011-08-13T21:16:24.146+03:00"Lower class people just show more empathy, m..."Lower class people just show more empathy, more prosocial behavior, more compassion, no matter how you look at it.”<br /><br />Tämähän on tiedetty aina. Ystäväni toimi pitkään Punaisessa Ristissä ja kertoi, että lahjoitukset tulevat pääosin köyhiltä ja keskituloisilta. "Joku Nalle W. on liian köyhä antamaan edes kymmentä euroa", ystäväni totesi.<br /><br />Toisaalta rikkaita pitää ymmärtää. Rikkaus on kuin sairaus, sen lieveilmiölle, ahneudelle ja köyhyyden pelolle ei kukaan voi mitään.<br /><br />Myös valta turmelee ja täydellinen valta turmelee täydellisesti. Ministeri-Erkki puhuu mitä puhuu vain siksi, että hän on vallan turmelema, sairas.<br /><br />Nuo sairaudet ovat parantumattomia, ovat olleet koko ihmisen sivilisaation ajan. Yhtä parantumattomia ovat myös köyhyyden aiheuttamat sairaudet. Kun ihmisellä ei ole enää mitään menetettävää, hänestä tulee vaarallinen.<br /><br />"Sotakamreeri"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-42715253664052527672011-08-13T21:16:16.622+03:002011-08-13T21:16:16.622+03:00Tänään roskaväki (böbel, mob) ryösti minulta ja mu...Tänään roskaväki (böbel, mob) ryösti minulta ja muilta autonkuljettajilta vapaan liikkumisoikeuden julkisella kadulla. Poliisi ei tehnyt mitään palauttaakseen järjestyksen ja vapaan kulkuoikeuden. Poliisi kuitenkin valvoo innokkaasti ja antaa sakkoja jos autoilija käyttää hiemankin säännöistä poiketen katua. Miksi tällainen tasa-arvon loukkaus?autoilianoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-3234019152655437572011-08-13T20:05:05.504+03:002011-08-13T20:05:05.504+03:00Eipä näytä poliisi tai kaupunki tekevän yhtikäs mi...Eipä näytä poliisi tai kaupunki tekevän yhtikäs mittää tänäänkään, kun 200 sosialisti-anarkistia sulkee katuja liikenteeltä Helsingin keskustassa. Pelkuri-Pelle-Poliisit ohjaavat liikenteen muualle, aivan kuin liikenne olisi johonkin syyllistynyt.JarMomnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-12657305348948201042011-08-13T19:42:03.372+03:002011-08-13T19:42:03.372+03:00Ad Omnia: - oikaisen yleisen erehdyksen. Yksilöt (...Ad Omnia: - oikaisen yleisen erehdyksen. Yksilöt (Norja, Englanti) ovat vastuussa teoistaan oikeudellisesti ja moraalisesti. Yhteisöt ovat vastuussa yksilöistään, moraalisesti.<br /><br />Jos siis ryöstely yltyy jossain Kaisaniemessä, syylliset on löydettävä ja tuomittava. Lisäksi poliisin ja kaupungin on selvitettävä, mistä on kysymys ja miten seudun turvallisuutta voi kohentaa.<br /><br />Kun taksiryöstät yleistyvät, rikollisten kiinniottamisen lisäksi autoihin asennetaan hätäyhteys ja kamera.Jukka Kemppinenhttps://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-63046132805917888322011-08-13T18:27:01.338+03:002011-08-13T18:27:01.338+03:00Kemppisen pohdinnat Norja joukkosurman ja Englanni...Kemppisen pohdinnat Norja joukkosurman ja Englannin rähinöitten syistä toistavat yhteiskunnassa vallalla olevaa mantraa eli vastuu rähinöistä ja rikoksesta ei ole yksilön, vaan aina ympäristön.<br /><br />Kemppisen pohdinnoista tulee mieleen eräs satiirinen ydinkysymys:<br /><br /><br />"Kuinka monta sosiologia tarvitaan vaihtamaan työhuoneen rikki mennyt lamppu?"<br /><br />????<br /><br />No, se riippuu asian kontekstista....."Anonymousnoreply@blogger.com