tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post7683809640572155603..comments2024-03-29T12:30:29.044+02:00Comments on Kemppinen: Häijyjä ehdotuksiaJukka Kemppinenhttp://www.blogger.com/profile/06466755501216716028noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-19577762892701104832017-11-03T10:44:58.055+02:002017-11-03T10:44:58.055+02:00Kyllä sen kerrasta oppii kun lähtee suojatien maal...Kyllä sen kerrasta oppii kun lähtee suojatien maalipinnan päältä rivakasti ja pito irtoaa takapyörästä. Se on vielä hallittavissa oleva tilanne. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-34781386209078332482017-11-02T11:06:04.581+02:002017-11-02T11:06:04.581+02:00Pysytään ulkomaisten rosvoiluissa, mistä päin se k...Pysytään ulkomaisten rosvoiluissa, mistä päin se katalaanien kansannousu on masinoitu?<br />Britit halvan makkaran perässä? Venäjä tahtoo ketsuppia hampurilaisiin?<br />Joka tapauksessa: en usko. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-60344953038370391022017-11-02T00:42:53.239+02:002017-11-02T00:42:53.239+02:00Sjöstedt voisit päivittää viittauksiasi, kovin kul...Sjöstedt voisit päivittää viittauksiasi, kovin kuljet historiassa. Menneiden aikojen miehiä käsittelet.<br /><br />VVOkin on jo historiaa... ja pieni osa siitä, mitä tapahtui VVOn viimeisinä vuosina, on nyt oikeusistuimissa. Kuinka paljon niistä tapahtumista johtuu nimenvaihdos, sitä voi ulkopuolinen vain arvailla. Uusi nimi tarkoittanee isoa uroslohta. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-63185129799301404522017-11-01T15:55:25.620+02:002017-11-01T15:55:25.620+02:00Joka jannun ja jaanan tarttis alottaa tsykkelijuts...Joka jannun ja jaanan tarttis alottaa tsykkelijutskat jarruttomalla jopolla. Tulis kummasti tota tilannetajua eikä nopeiltas niin. <br /><br />Muuten ne suojateiden massaraidat on aivan PTFEstä, valkosta jäätä. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-85632210516605145292017-11-01T08:21:50.669+02:002017-11-01T08:21:50.669+02:00Moottoripyòristà sen verran, nàin etelàstà katsoen...Moottoripyòristà sen verran, nàin etelàstà katsoen, jotta muutama voi poistua hiljaa takavasemme, joka pàivà. Tààllà kun noita mopoja on kaikenmallisilla, eikà mitààn pienià jopoja, niità tulee vasemmalta, oikealta ja edestà, vàlillà valoista ja nopeuksista piittaamatta. Autoilijat ja jalankuljijat, polkupyòristà puhumattakaan, ovat kaiukki helisemàssà.<br />arihttps://www.blogger.com/profile/07355384695769534216noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-92080482060735559702017-11-01T08:17:32.124+02:002017-11-01T08:17:32.124+02:00Tàhàn tàytyy varmasti ostaa jostain ulkomailta &qu...Tàhàn tàytyy varmasti ostaa jostain ulkomailta "hyvà" jàrjestelmà, ei alta kymmenen miljoonan, mieluummin sata.<br />Kotimaiset kympin appsit ei varmaan pysty.arihttps://www.blogger.com/profile/07355384695769534216noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-40192043311878066192017-10-31T22:35:12.171+02:002017-10-31T22:35:12.171+02:00Vaativa suunittelutyö. Tulisi määrittää rajatummin...Vaativa suunittelutyö. Tulisi määrittää rajatummin mitä vaaditaan, nykyisellään liian lavea, epämääräinen. Ei niin etteikö esitettyjä ideoita voisi jo toteuttaa mutta...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-13567314478514700782017-10-31T14:57:29.391+02:002017-10-31T14:57:29.391+02:00Omaisten surua kunnioittaen.
Iikka HallantieOmaisten surua kunnioittaen.<br /><br />Iikka HallantieAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-91568861461573088722017-10-31T05:48:03.198+02:002017-10-31T05:48:03.198+02:00
Henry Ford tokaisi, että jos ihmiset tietäisivät ...<br />Henry Ford tokaisi, että jos ihmiset tietäisivät mitä pankit tekevät, nousisi meteli. Sähkömiehet vissiin tietävät. Siksi lakko. Ja katalaanit tietävät. <br /><br />Sähkömiesten lakkokassa ei jaa osinkoa toisin kuin muut VVO:n ja Sato:jen omistajat jotka keittävät vuokrista osinkoja. Sähköliittolaiset nauttivat osuutensa viikon syyslomana ja ilmaisina lakkotansseina, mikä jenkka antaa käteen yleishyödyllisen työväentaloravintolan verovapausrahaa vuosien takaa.<br /><br />Ovathan rahapelit kaikille, elleivät suoraan niin pankkipuolueen voi(telu)leipäpöydässä. Ay-kaverusten omilla rahoilla vaiko Yhteistuen, tekemät sijoitukset oli suojattu ValtakunnansovitteluBulevardin ja TyötuomioistuinKaivopuiston hohdolla ja kulmakarvojen kohotuksella. Case Jorma Reini, lööppinäyttöni. Pelimiehiä, ei kai kukaan tappiokseen sijoita. Ei.<br /><br />Nyt kun riippumaton EKP vaihdattaa vanhaa valtionvelkaa tuoreisiin euroihin, niin kuume puhkesi. Olihan se obligaatiokin rahaa Varman pussissa, miksi se tepsii vasta poisannettuna ja euroksi vaihdettuna ? Väärä kysymys. <br /><br />Hyrräsi se obligaatio pitkin Vallila Cityämme vakuutena säästörahastojen kassojen hedelmöittää katupoikien kikkailuita. Etenkin ihan uuden johdannaiskerros-kansallisvarallisuuden paksuntua. Jokaikinen shareholder auktorisoitu valmistus- ja jakelufirma noudatti logiikkaa ja muutti arkensa sopimuksiksi joista vuoltiin kannustesiivua. Osinkoa piisasi fuusioiksi saneerausten, rönsyjen kaupitsemisen ja alihankinnnoiksi muuttamisen ansiosta. <br /><br />Ja ovathan OP ja Nordea pohjattomat ammentaa väärää rahaa. Mutta käypästä. Niin olivat porvarisvekselitkin kiertämällä real bill eli tavaravakuusmoraalin. <br /><br />No miksi eliitti nyt sitten suotta kääntyy työllistäväksi ja vanhanaikaiseksi reaalikasvun puoleen, ihan kivastihan MBA jengillä meni, paremmin oikeastaan sai kotiapua ja kateellisista ihailua? Se muutos on Melvyn Kingin kirjan nimessä The End of Alchemy. Vastuunkantajat jotka neoliberalismin irtipäästivät, panevat sen naftaliiniin. Niin, lampun henki tungetaan takaisin. Tästäpä syystä sote ja liikennekaari myöhästyivät eikä niiden tarkoittamia voitontavoittelukenttiä enää raivata. Harmi.Jukka SjöstedtAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-56265215815717945582017-10-30T21:56:31.366+02:002017-10-30T21:56:31.366+02:00Tekoälystä, siis it-sovellutuksista, tulee mieleen...Tekoälystä, siis it-sovellutuksista, tulee mieleen oitis kaksi laiminlyötyä asiaa, toinen on vekotin, toinen järjestelmä.<br /><br />Laiminlyöty it-vekotin on kuulokoje, kuulolaite. Aistin jatke, eli kuuluu tekoälyn piiriin. Ei luulisi olevan tekoäly- ja space-aikana kohtuuton kehiteltävä. <br />On se nyt uskomatonta, että joku myy suomalaisillekin rengasmatkoja Marsiin, mutta oman isäpappani käyttöön tarkoitettu, teknisen yliopiston laitoksessa suunnittetelema ja testaama kuulokoje, on täysin susi!<br />Pian 90 vuotta täyttävän isäpapan äly toimii kuin partaveitsi. Hän antaa sijoitusneuvoja, hienoja elämänohjeita, pitää aivojensa vireyttä yllä kaikkein vaikeimmilla "haastavimmilla" sudokuilla joka Kristuksen päivä.<br />Ongelma, ja iso, on se, että hänen kuulonsa on heikko, eivätkä tekoälyihmiset ole keksineet siihen ongelmaan ratkaisua. On hankala keskustella, kun toinen osapuoli ei kuule puhetta.<br /> <br />Ihme tekoälypelejä, paradigmoja ja parametrejä nämä esittelevät ihmiskunnan pelastavina mullistavina "innovaatioina".<br /> <br />- Elämän pituuden raja tulee usein vastaan. Tehkää ihmisille toimiva kuulolaite!<br /><br />Toinen tekoälytoive koskee julkisen sektorin (terveykeskusten) ajanvarausta. Uskomatonta, että yksityissektorilta varakas ihminen saa netitse ajan samalle päivälle, olipa vaiva vaikka näppylä nenässä.<br /> <br />Voiko julkisen sektorin järjestelmien ja tekoälyjen suunnittelu olla niin alkeellista, että vastaavaa ei edes yritetä, vakavissakaan tapauksissa. Kun kaupunkien it-puolella on valtavasti hyvää osaamista.<br /><br />Likimainkaan tasa-arvoisuuteen tähtäävä sote-uudistus ei toteudu vuosikymmeniin näistä lähtökohdista.<br /> <br />Varakas väestö saa netistä nappia painamalla ajan yksityiselle puolelle. Eläkeläiset, lapset, työttömät jne yrittävät hädissään soittaa puhelimella itselleen aikaa, mutta puhelin soi varattua tai jotain sävelmää.<br /> <br />Jos joku pääsee sattumalta vastaajan puheille, hän saa infektionsa tai infarktinsa käsittelyyn ja pohtimiseen vastaanottoajan aikaisintaan kuukauden päästä, jos on enää hengissä.<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-15819058012731531992017-10-30T21:54:10.628+02:002017-10-30T21:54:10.628+02:00Rautatien tasoristeysten automaattinen valvonta ja...Rautatien tasoristeysten automaattinen valvonta ja täydellinen suojaus ei nykyaikana olisi mikään ongelma teknisesti eikä taloudellisesti. Asiat vaan eivät etene kun ne eivät tunnu olevan kenenkään vastuulla, ei poliitikkojen eikä virkamiesten. Syitä en viitsi tässä luetella, kaikki ne tuntevat. Pakananmoista laiskuutta ja välinpitämättömyyttä sitten ilmiasuna.Henrik Stenlundhttps://www.blogger.com/profile/00025503069436322851noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-90818814159227148592017-10-30T19:12:30.706+02:002017-10-30T19:12:30.706+02:00"Porokello"-sovellus voisi olla alku jun..."Porokello"-sovellus voisi olla alku junavaroittimelle.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10125046856049847402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-86386055619027343902017-10-30T12:41:39.821+02:002017-10-30T12:41:39.821+02:00Koska kolmion takaa eteen tulevet autoilijat eivät...Koska kolmion takaa eteen tulevet autoilijat eivät edes huomaa moottoripyörää, asia kannattaa ratkaista siinä päässä jossa se on helpoimmin ratkaistavissa. Moottoripyöräilijän päässä.<br /><br />On yllättävän helppo, eikä ajamista sanotavasti vaikeuttava tapa, kun suhtautuu pääteitä ajaessaankin myös kolmiollisiin risteyksiin niin, että sieltä voi aina tulla joku eteen. Jos risteystä lähestyy auto, varautuu siihen, että kuljettaja ei huomaa moottoripyöräilijää, ja ennakoi suunnan, mihin väistää. Ajamalla risteyksiin rajoitusten mukaan reagointiaikaa jää hyvin.<br /><br />Ylimääräistä elektroniikkaa en pyörääni halua hoitamaan sellaista asiaa, johon fiksulla ajotavalla voi paljon tehokkaammin vaikuttaa. Absit ovat todella hyödyllinen apuväline pyörässäkin, mutta niiden lisäksi parempi mitä vähemmän ylimääräisiä härpäkkeitä ja valoja on viemässä huomiota olennaisimmasta, liikenneympäristön seuraamisesta.<br /><br />Parikymmentä vuotta isoilla kaksipyöräisillä ajaneena, kolmisensataatuhatta kilometriä ja muutama pyörän kaataminen ilman vakavampia vammoja takana. Viimeisimmästä viitisen vuotta. Kostea syysaamuinen tienpinta ja liukas uusi asfaltti moottoritielle tultaessa rampissa. Siinä liu-uin perseelläni pyörän vieressä ja katsoin kun kipinät sinkoili. Ajoin tilanteesta pois lähinnä itsetunto kolhiintuneena, pyörässä kolhuja vain kaatoraudoissa.<br /><br />Siinä ei olisi mikään elektroniikka auttanut. Mutta ajotapani kyllä muuttui aina kostealla ja kylmällä kelillä. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17011369.post-52158369584310394112017-10-30T12:03:27.374+02:002017-10-30T12:03:27.374+02:00Vartioimattomat tasoristeykset on surmanloukkuja, ...Vartioimattomat tasoristeykset on surmanloukkuja, joihin ajallaan tuurilla - ja kun niitä on maassa pari kolme tuhatta, niin todennäköisyyslakien mukaan aina jossakin rysähtää. <br /><br />Luulisi todellakin nykytekniikalla voivan rakentaa halvan järjestelmän, jonkin appsin, joka vilkuttaisi valoja junan lähestyessä. Mutta suomalaisen byrokratian tuntien epäilen, että ratkaisuksi valitaan mittava ja kallis systeemi, jota rakennetaan sitten kuin Olkijoen metroa. <br /><br />Pika-apuna ehdotan jokaiseen tasoristeykseen laitettavaksi Stop-merkkiä. Tuhat turhaa pysähdystä on parempi kuin yksikin turha kuolonkolari. Tapsanoreply@blogger.com